Monday, September 10, 2012

Real feathers

Hi everyone! Today I'll be showing you how I decorated my nails with real feathers. In one of my old posts (click here) where I actually painted feathers, I mentioned about this technique and promised to do it one day, so there it goes! I think it looks so unique and pretty, don't you think it would also be perfect for autumn? Let me know in the comments down below.

Hej! Dzisiaj chcę Wam pokazać jak udekorowałam swoje paznokcie za pomocą prawdziwych piór. W jednym ze starych postów (kliknij tutaj) gdzie namalowałam pióra na swoich paznokciach, wspomniałam o tej technice i obiecałam, że wykonam ją pewnego dnia, więc oto i ona! Myślę, że tak udekorowane paznokcie wyglądają bardzo oryginalnie i ładnie, nie sądzicie, że byłyby idealne na jesień? Dajcie znać w komentarzach.




TUTORIAL:

1. Paint all your nails with one colour, I've chosen light beige but you can go with any colour that you want (although I think it's better to stick with light quite natural colours for such a 'design').
2. Once your nail polish is dry, choose a feather that is not much wider than your nail, if it is, take scissors and adjust the size of the feather. Apply a top coat and while it's still wet put the feather on it and gently pat it.
3. Give it a minute to dry and cut the rest of the feather off. You can use manicure scissors for it. 
4. Apply a top coat and your feather manicure is complete!

1. Pomaluj wszystkie paznokcie na jeden kolor, ja wybrałam jasny beż, ale oczywiście możesz wybrać taki kolor jaki odpowiada Ci najbardziej (sugeruję jednak, aby trzymać się jasnych i całkiem naturalnych kolorów przy tej metodzie zdobienia).
2. Gdy lakier już wysechł, wybierz pióro, którego wielkość odpowiada szerokości płytki Twojego paznokcia. Jeśli pióro jest trochę szersze, przytnij je nożyczkami, aby je lepiej dopasować. Użyj bezbarwnego lakieru nawierzchniowego i gdy jest jeszcze mokry, nałóż pióro i lekko je poklep aby pokryło i przykleiło się do całej płytki paznokcia.
3. Poczekaj chwilę aż podeschnie i odetnij resztkę pióra. Możesz w tym celu użyć nożyczek do paznokci.
4. Nałóż lakier nawierzchniowy i Twój manicure jest gotowy!

Products used: feathers (you can get them in a craft store), Essie ridge filling base coat, Essence 06 hazelnut cream pie, Seche Vite top coat. / All the mentioned products were purchased by me.
Użyte produtky: pióra (ja swoje kupiłam w Empiku), Essie ridge filling base coat, Essence 06 hazelnut cream pie, Seche Vite top coat. / Wszystkie wymienione produkty zostały zakupione przeze mnie.

9 comments:

  1. Rare and cool! I´ve never seen anything like it! Great mani aswell :-)

    ReplyDelete
  2. Podoba mi się bardzo ;)

    www.amethyst-pl.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Ok seriously this is amazing !!! I really want to try :)

    ReplyDelete
  4. I've been meaning to try this forever--yours came out so beautifully! Really love the colours too. Like you said, it's just perfect for autumn. :D

    ReplyDelete
  5. Muszę koniecznie spróbować, genialnie to wygląda.

    ReplyDelete
  6. Nigdy bym na to nie wpadła.....:)
    Czaderskie :):):)

    ReplyDelete